Laadinfrastructuur voor auto's

Bij het realiseren van een laadplein zijn er verschillende onderdelen waar rekening mee moet worden gehouden. Denk bijvoorbeeld o.a. aan netcapacitieit, soort laadpaal, betalingssysteem, regelgeving of onderhoud. Batenburg helpt met het in kaart brengen van de onderdelen en denkt mee over de realisatie en kan deze uitvoeren.

Netcapaciteit

Netcapaciteit

Het is belangrijk om de capaciteit van het laadplein te bepalen op basis van de verwachte vraag. Dit kan worden bepaald door het aantal elektrische voertuigen in de omgeving te bepalen en hun laadbehoeften te onderzoeken. Het is ook belangrijk om rekening te houden met de laadsnelheid van de laadpalen, aangezien snelladen meer capaciteit vereist. De volgende stap is het kijken naar de capaciteit van uw netaansluiting. Wanneer deze niet toerijkend is voor de gewenste capaciteit kan het interessant zijn om uw laadplein te combineren met PV of een batterij.

Type laadpaal
Betaalsysteem

Betaalsysteem

Een laadpaal wordt niet altijd geleverd inclusief backoffice betaalsysteem. Wij werken samen met het backoffice systeem van E-flux

 Bedrijven motiveren hun medewerkers om de auto van de zaak, op te laden op kantoor. De meeste bedrijven kopen hun stroom een stuk goedkoper in waardoor de kosten laag blijven.
Om elke medewerker de kans te kunnen geven om te kunnen laden op hun werkdag is dus goed laadplan belangrijk. Wij maken het juiste laadplan wat bij uw vraag en pand past. Denk hierbij aan de laadsnelheid, backoffice systeem en load balancing.

Niet elke medewerker is tegenwoordig elke dag op kantoor. Om deze medewerkers niet aan de straat te laten laden (voor een hoog tarief) plaatsen wij thuisladers bij de medewerkers met een eigen oprit. Doormiddel van het backoffice systeem van E-flux worden alle laadsessies bij laadpalen die gekoppeld zijn aan het platform automatisch verrekend, vergoed en uitgekeerd. Zo kunnen werknemers thuis hun auto laden en worden de laadkosten automatisch verrekend en vergoed door de werkgever. Hierdoor hoeven er geen extra handelingen worden uitgevoerd door de administratie.

Beheer met het E-fluxplatform de laadpalen die op kantoor staan, maar ook de privé laadpalen van werknemers thuis zodat ook deze laadsessies automatisch verrekend en vergoed worden. Zo kan je tarieven instellen op de laders van kantoor zodat eigen auto’s tegen een lager bedrag laden dan bijvoorbeeld gasten.

Alle providers zoals E-Flux brengen een roamingstoeslag in rekening wanneer er wordt geladen bij een laadpaal. In het geval van E-flux is deze toeslag €0,03 per kWh. Gebruik je echter een E-Flux laadpas bij een E-Flux laadpaal (laadpaal met E-Flux eMobility platform), dan betaal je deze toeslag niet. Mocht je dus kiezen voor het E-Flux eMobility platform voor je laadpalen, kies dan ook voor de E-Flux laadpas voor je personeel om nog voordeliger te laden.

Batenburg begeleid je in dit gehele proces.

Regelgeving
Het Online Service Abonnement

Het Online Service Abonnement

Optimaal laden, minimale zorgen
Batenburg Installatietechniek introduceert OSA, het Online Service Abonnement, een complete oplossing voor uw laadpaalbehoeften. Met OSA zijn uw laadpalen voorzien van een online beheersysteem, 24/7 remote service en indien nodig een monteur ter plaatse. Ook bieden we een jaarlijks preventief onderhoud.

Laadpaal beheersysteem
Met de backoffice beheert u uw laadpaal eenvoudig online. Behoud een overzichtelijk dashboard met al uw laadpalen, bekijk en beheer alle laadsessies, koppel uw laadpaal aan uw energiecontract voor automatische verrekening en bepaal wie er gebruik mag maken van uw laadpaal met flexibele laadpassen.

24/7 remote service
De 24/7 helpdesk staat paraat voor vragen en storingen, biedt remote support, en schakelt indien nodig Batenburg Installatietechniek in.
Bereikbaar via een QR-code op de laadpaal met alle benodigde informatie. 99% van de storingen zijn op afstand op te lossen. Zo niet, plannen we binnen 1 werkdag een monteursafspraak, met een monteur ter plaatse binnen 3-5 dagen.

Bekijk het volledige pdf hier

Sitemap